Începând cu 1 septembrie 2024, toți pensionarii care beneficiază de indemnizație socială vor continua să primească suma minimă garantată de 1.281 de lei, conform Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.
Această sumă este garantată indiferent de cuantumul rezultat în urma recalculării pensiei.
Dacă pensia recalculată este sub 1.281 de lei, diferența va fi acoperită de la bugetul de stat, asigurându-se astfel că niciun pensionar nu va primi mai puțin de această sumă. Indemnizația socială pentru pensionari va rămâne la 1.281 de lei până la sfârșitul anului 2024 și va fi evidențiată distinct pe talonul de pensie.
Legea bugetului de stat prevede creșterea anuală a indemnizației sociale. Instituită prin Ordonanța 6/2009 și aprobată prin Legea 196/2009, indemnizația socială a fost majorată constant, ajungând de la 300 de lei în 2009 la 1.281 de lei, acum.
În prezent, 1.044.668 de pensionari beneficiază de această indemnizație, dintre care 953.776 vor rămâne beneficiari ai indemnizației sociale începând din septembrie, după recalculare.



